Za nami je už aj tretia ePrix aktuálnej sezóny Formuly E, ktorá sa konala v čilskom hlavnom meste Santiagu. Opäť to bolo poriadne napínavé a veľkú pozornosť prilákala už aj kvalifikácia, po ktorej bol diskvalifikovaný pôvodný držiteľ pole position Lucas di Grassi. Ten doplatil na nové pravidlo týkajúce sa dojazdového kola po ostrom kole.

Brazílčan porušil Článok 27.9 Športových pravidiel Formuly E, podľa ktorého je v dojazdovom kole nutné brzdiť s rovnakou tvrdosťou, ako v ostrom. On však brzdil tvrdšie a takto si vraj pred bojom o Super Pole mohol umelo zvýšiť tlaky v pneumatikách. Toto taktizovanie sa mu však nevyplatilo.

„Jazdec v dojazdovom kole bezdôvodne využil silnejšie brzdenie ako v ostrom kole,“ skonštatovala FIA, ktorá di Grassimu vzala kvalifikačné časy a poslala ho na posledné miesto roštu. Z prvej priečky preto vyštartoval Sébastien Buemi, za ktorým sa zoradili Pascal Wehrlein, Daniel Abt, Sam Bird a Stoffel Vandoorne.

Buemi si prvé miesto udržal aj po štarte a aj po veľmi včasnom využití „attack modu“, k čomu prišlo už v šiestom kole. Ubránil sa pred Wehrleinom a následne mu s vyšším výkonom ubzikol. Nemcovi zatiaľ v tomto smere chýbajú skúsenosti a vďaka rovnakému útočnému režimu prišiel o pozíciu voči Birdovi. Stalo sa tak v jedenástom kole.

Táto trojica zvyšku sveta postupne unikala, ale v 22. kole prišla Buemiho chyba v rýchlej pravotočivej siedmej zákrute, kde havaroval už aj v prvom tréningu. Trafil vonkajší múr a bolo po paráde, vďaka čomu sa Bird dostal do čela.

Wehrlein na neho v samom závere vyvíjal tlak, ale dostal upozornenie, že si musí strážiť teploty batérie. Musel sa tak uspokojiť s druhým miestom, ale ukázal značnú kvalitu a zaujal. Boli to jeho druhé preteky vo Formule E po tom, ako z tých prvých nešťastne vypadol. Ak by sa tak nestalo, mohol pred dvoma týždňami v Marakéši teoreticky aj vyhrať.

Úradujúci majster sveta Jean-Éric Vergne vypadol v dôsledku kolízie s Antóniom Félixom da Costom, ktorého postretol rovnaký osud, teda vypadnutie. Zbytočnej chyby sa dopustil Stoffel Vandoorne, ktorý v osemnástom kole vrazil do bariéry na vonkajšej strane tretej zákruty. Nuž a nedarilo sa ani ďalšiemu bývalému pretekárovi F1 Felipemu Massovi, ktorý doplatil na kolíziu s Oliverom Rowlandom.

„Pre pohon Audi sme sa nerozhodli len tak,“ povedal víťaz pretekov Sam Bird z Virginu. „Vyhral som vďaka pomoci Audi Sport, vďaka schopnostiam dátových inžinierov a vďaka mechanikom. Dokázali sme sa poučiť z vlastných chýb a získať čas k dobru. V týchto pretekoch to mali všetci ťažké a som absolútne nadšený, že som to zvládol.“

„Bolo to veľmi vyrovnané,“ konštatoval pretekár Mahindry Pascal Wehrlein. „Na vstupe do dvanástej zákruty som sa práve chystal útočiť, ale tím mi povedal, že mám spomaliť; zaznamenali sme totiž kritické teploty. Hlavne som chcel teda prísť do cieľa! K tomuto tímu sa perfektne hodím. Po prvých pretekoch mi všetci hovorili, že tak, ako vyhral Jérôme (D’Ambrosio, pozn. red.), som mohol vyhrať aj ja. Preukazujú mi dôveru a dodávajú mi sebavedomie.“

„Boli to ozaj veľmi ťažké preteky a bolo neskutočne horúco,“ hovoril tretí v cieli Daniel Abt (Audi) po vôbec najteplejších pretekoch histórie tejto série. „Získali sme prvé pódium, čo je pre každého v tíme veľmi dôležité a všetci si to zaslúžia. Teraz bude dôležité, aby sme pokračovali v napredovaní a zlepšovali sa.“

Štvrtá ePrix ročníka 2018/19 sa uskutoční 16. februára v Mexico City.