Formula E má za sebou prvé preteky piatej sezóny, v ktorých zažil svoju premiéru útočný režim, tzv. „attack mode“. Nebolo to celkom bezproblémové a priamočiare, no táto séria je známa tým, že sa nebojí experimentovania. Ak niečo nefunguje správne alebo tak, ako by mohlo, nie sú vylúčené okamžité zmeny.

V Rijáde to bolo tak, že jazdec potreboval na začiatku hlavnej rovinky vyjsť celkom doprava a prejsť tri senzory, ktoré boli umiestnené pri kraji trate. To ho spomalilo, ale ak proces vykonal správne, dostal na štyri minúty o 25kW vyšší výkon. V priebehu pretekov musel útočný režim každý aktivovať dvakrát, v oboch prípadoch na štyri minúty.

V priebehu ePrix na okruhu Ad Diriyah sme mali možnosť vidieť aj nejaký ten nezdar. Stalo sa, že pretekár po vstupe na rovinku nespomalil dostatočne a nestihol prvý senzor. Tým pádom vlastne zbytočne spomaľoval, pretože útočného režimu sa v danej chvíli nedočkal.

„Neplánujeme žiadne zásadne veľké zmeny,“ povedal šéf série Alejandro Agag. „Pôjde hlavne o to, kde túto zónu v budúcich pretekoch umiestnime. Teoreticky by sme mohli zvyšovať výkon aj o viac ako 25kW a postarať sa tak o väčší výkonnostný rozdiel medzi autami.“

„Avšak aj teraz bol rozdiel medzi autami dosť viditeľný a podľa mňa to stačilo na predbiehanie. Ak prídu zmeny, tak teda len malé. Fungovalo to ozaj dobre. Pre motoršport je to podľa mňa prelomová záležitosť a neskutočná inovácia, ktorú opäť raz priniesla práve Formula E. Som mimoriadne hrdý,“ odkázal Španiel.

Niektorí pretekári sa však sťažovali, že s útočným režimom nedokážu predbiehať. Tých 25kW vraj nestačí. „Attack mode nie je dostatočne silný,“ vyjadril svoje dojmy pretekár Audi Daniel Abt. „Skôr je to režim, pri ktorom stratíte, pretože prídete o čas. Keď ho aktivujete, tak prídete o pozíciu, ktorú potom už nezískate späť: tých 25kW vám nestačí na to, aby ste spravili normálny manéver.“

„Mali by sme disponovať výkonom možno 250kW  (aktuálne je to bez aktivácie tohto režimu 200kW a s ním 225kW, pozn. red.), aby sme mohli dostatočne dobre akcelerovať a predbiehať. Teraz to bolo tak, že ak sa súper bráni, nepredbehnete ho,“ dodal Abt.

Kriticky naladený bol Lucas di Grassi, podľa ktorého ponúka nový formát menej strategických možností. „Je možné, že ak by sme pri aktivovaní útočného režimu mohli nadobudnúť až kvalifikačný výkon (250kW, pozn. red.), tak by bol rozdiel vo výkonoch veľmi veľký,“ zamýšľal sa Brazílčan. „Na niektorých okruhoch by sme ho možno mohli aktivovať prejazdom cez boxovú uličku, prípadne nájsť iné riešenia. Tentoraz to bolo veľmi konzervatívne.“

A aby toho nebolo málo, Sam Bird z Virginu prišiel s ešte inými pohľadmi. „Podľa mňa by sme pri aktivovaní mali stratiť šesť, sedem alebo osem sekúnd a nie len jednu. V tom prípade by sme určite prišli o pozície a museli by sme bojovať, museli by sme sa predierať nahor. Fakt by sme mali stratiť šesť až osem sekúnd a potom dostať na tri kolá väčšie množstvo výkonu. To by bolo super,“ poznamenal Angličan.