Audi Sport ABT Schaeffler (predtým označený aj ako Audi Sport Abt alebo ABT Schaeffler Audi Sport) je nemecký motoristický tím sídliaci v Kemptene, ktorý bol založený v záujme účinkovania v šampionáte FIA Formula E.

Stajňa bola pôvodne integrovaná v tíme Abt Sportsline, no od októbra 2016 patrila spoločnosti označenej ako Abt Formel E GmbH, čo je sesterská spoločnosť Abt Sportsline, ktorú viedol Hans-Jürgen Abt. Teraz to však už neplatí, pretože v júli 2017 prevzal podiely v tíme výrobca automobilov Audi, ktorý touto formou začal intenzívnejšie propagovať svoju elektrickú výrobu. Novým šéfom sa stal Allan McNish.

V prvej sezóne Formuly E tím Audi Sport Abt nasadil Daniela Abta a Lucasa di Grassiho, pričom druhý menovaný vyhral hneď prvé podujatie v histórii tejto série, ktoré sa konalo v čínskom Pekingu. Mal však značné šťastie, pretože v poslednom kole kolidovali prví dvaja muži priebežného poradia pretekov Nicolas Prost a Nick Heidfeld, takže Brazílčan prišiel k triumfu ako slepé kura k zrnu. Tím sa dlhodobo držal na druhom mieste poradia stajní, no napokon skončil tretí. Di Grassi obsadil medzi jednotlivcami rovnako tretie miesto, Abt bol jedenásty.

Do nasledujúceho ročníka stajňa vstúpila pod názvom ABT Schaeffler Audi Sport. Toto zoskupenie bolo jedným z ôsmich „konštruktérov“, pričom pohon vyvíjala spoločnosť Schaeffler a auto bolo označené ako ABT Schaeffler FE01. Ponuku na predĺženie zmluvy dostali obaja pretekári, pričom lepšie si opäť viedol di Grassi: tri podujatia vyhral a vďaka ďalším štyrom pódiovým umiestneniam mu v šampionáte napokon patrilo konečné druhé miesto. Abt sa na pódium dostal trikrát a skončil siedmy, čo stajni v tímovom hodnotení vynieslo konečnú druhú priečku.

Obaja pretekári v tíme pokračovali aj v ročníku 2016/17, ktorý priniesol obrovský úspech. Lucas di Grassi vyhral dve ePrix a vďaka ďalším piatim pódiám získal s monopostom ABT Schaeffler FE02 majstrovský titul. Abt skončil ôsmy. V priebehu sezóny však prišlo k zásadnej zmene, pretože v júli 2017 prevzala kompletnú kontrolu nad tímom spoločnosť Audi.

Jazdecké zloženie ostalo napriek tomu opäť nezmenené, no názov auta nie. Do štvrtej sezóny (2017/18) Formuly E vstúpilo toto zoskupenie s monopostom Audi e-tron FE04. Začiatok ročníka bol doslova tragický a tím sa boril s problémami so spoľahlivosťou; platilo to v oboch podujatiach v Hong Kongu, v Marakéši i v Santiagu de Chile. Tím za prvé štyri podujatia nazbieral len dvanásť bodov a bol až ôsmy.

Od toho okamihu však bolo Audi najrýchlejšie zo všetkých – di Grassi skončil päťkrát druhý a dvakrát prvý, Abt k tomu pridal dve víťazstvá, jedno druhé a jedno tretie miesto. V konečnom poradí šampionátu títo piloti obsadili druhú a piatu priečku, nuž a Audi vďaka famóznemu finišu triumfovalo medzi konštruktérmi. Nazbieralo 264 bodov, Techeetah 262.

Ako ste isto predpokladali, na jazdeckom zložení tímu sa opäť nič nezmenilo a aj s monopostom Audi e-tron F05 určeným pre sezónu 2018/19 súťažili Lucas di Grassi a Daniel Abt. Majstrovský titul sa obhájiť nepodarilo a piloti tentoraz skončili na konečnom treťom a siedmom mieste, pričom tím ako taký skončil druhý za Techeetahom. Di Grassi dvakrát vyhral a raz skončil druhý, Abt k úspechom pridal dve tretie priečky.

V stajni všetko klape natoľko dobre, že Audi opäť raz potvrdilo rovnakú jazdeckú dvojicu. Znie to až neuveriteľne, ale aj v šiestom ročníku v rade (2019/20) zastupujú jeho farby Lucas di Grassi a Daniel Abt.

Mohlo by vás zaujímať