Formulu E čaká poriadne nabitý záver sezóny. Od 5. augusta sa na letisku Tempelhof v Berlíne v priebehu deviatich dní uskutoční šesť pretekárskych podujatí, a to na troch rôznych verziách okruhu.

Tímy a jazdci o tratiach doposiaľ nič nevedeli a definitívu sa dozvedeli až dva týždne pred prvou zo šiestich spomínaných E-prix. Prvé dve podujatia sa pôjdu na klasickom okruhu Tempelhof, avšak v protismere, ďalšie dve v klasickom smere a pre posledné dve bude okruh ešte trochu upravený a pozmenený. Bude o niečo technickejší.

„Z produkčného hľadiska je postavenie troch rôznych konfigurácií obrovskou úlohou, a to hlavne preto, že na okruhu budeme mať menej ľudí,“ povedal športový riaditeľ Formuly E Frédéric Espinos. „Robíme niečo, čo sa v motoršporte svetovej triedy doposiaľ nikdy nekonalo. Aj toto je napokon príklad toho, ako dokáže Formula E reagovať na veci a aká je inovatívna. Je to v našej DNA.“

„Obojsmerné pretekanie má mnoho rôznych dopadov. Nie je to len o tom, aby sme otočili všetky brzdné označenia a boxy na štartovom rošte. Chceli to spraviť už aj iné medzinárodné série, ale ich návrhy boli zamietnuté.“

„Museli sme sa postarať aj o to, aby v tomto prípade fungovali aj televízne technológie, reklamné pútače, bezpečnostné opatrenia, obrubníky či výbehové zóny. No a zmeny musíme byť schopní realizovať za 24 hodín. A to s menším množstvom pracovných síl,“ zdôraznil Espinos.

Tretia verzia okruhu bude podľa neho výrazne technickejšia. „Z hľadiska manažmentu energií to opäť bude niečo celkom iné. Celkovo nám išlo o to, aby sme im to v Berlíne čo najviac sťažili, aby sme limitovali efektívnosť ich simulácií a zabezpečili rôzne stratégie. Budú musieť meniť nastavenia áut, manažment energií i rekuperácia budú celkom iné a tímy budú musieť poriadne popremýšľať.“

„Jazdci a inžinieri si toho budú musieť naštudovať veľmi veľa. Vidím to tak, že tradičné divadlo, na ktoré sú fanúšikovia Formuly E zvyknutí, bude vďaka tomuto dodatočnému súboru neznámych posunuté ešte na vyššiu úroveň,“ vysvetlil Frédéric Espinos.

Zaujímavá je aj tá skutočnosť, že o berlínskej jazde v protismere sa uvažovalo už aj pred nástupom globálnej pandémie. Vznikol projekt NILREB, ktorý bol do istej miery rozpracovaný.

„NILREB bol rozbehnutý už pred vznikom súčasnej situácie,“ prikývol Espinos. „Chceli sme to spraviť tak, že jeden deň budeme jazdiť v smere hodinových ručičiek a na druhý deň v protismere. Pôvodne sme na tom začali pracovať ešte na prelome rokov a na konci februára sme v už vytvorili príslušnú pracovnú skupinu.“

Doplňme, že vzhľadom na aktuálne podmienky nemeckej vlády bude môcť byť na okruhu v každom okamihu maximálne 1 000 ľudí, a to aj vrátane dodávateľov, maršálov či lekárskych tímov. Vôbec nebude jednoduché pomestiť sa do tohto čísla.

Okrem toho budú zabezpečené pravidelné testy všetkých účastníkov, Formula E bude vyžadovať nosenie rúšok a dodržiavanie sociálnych odstupov.