Medzi najslávnejšie tímy pôsobiace v sérii Formula E nepochybne patrí zoskupenie zvané Andretti Autosport. Ide o americkú stajňu, ktorá okrem iného súťaží aj v sérii IndyCar, ale rovnako aj v Indy Lights a vo svetovom šampionáte RallyCrossu. Jej šéfom a súčasne aj majiteľom je niekdajší šampión CART Michael Andretti.

Keď tento tím označíme prívlastkom „slávny“, určite netrafíme vedľa. Čítajte dobre: Andretti Autosport päťkrát triumfoval na Indianapolis 500 (2005, 2007, 2014, 2016, 2017), štyrikrát získal titul v IndyCar (2004, 2005, 2007, 2012), dvakrát v Indy Lights (2008, 2009) a dvakrát vyhral šampionát RallyCrossu (2015, 2016). Teraz sa navyše usiluje aj o to, aby sa presadil i medzi elektrickými formulami.

Andretti pôsobil vo Formule E od samého začiatku, ale veľké úspechy to neprinieslo. Prvá sezóna 2014/15 bola do značnej miery pokusná, pretože vo dvoch monopostoch sa objavilo celkovo osem pretekárov! Auto s číslom 27 patrilo najskôr Franckovi Montagnymu a neskôr jeho francúzskemu krajanovi Jeanovi-Éricovi Vergnovi, v „dvadsaťosmičke“ sa postupne vymenili Charles Pic, Matthew Brabham, Marco Andretti, Scott Speed, Justin Wilson a Simona de Silvestrová. Výsledkom bolo 119 bodov a konečné šieste miesto.

Ďalšie roky už boli iné a tím sa koncentroval na to, aby pilotov nestriedal. V ročníku 2015/16 to bolo o dvojici Simona de Silvestrová/Robin Frijns, na body to dopadlo 4:45 a celkovo 49 majstrovských bodov vynieslo Andrettimu len siedme miesto. Frijns ostal a de Silvestrovú nahradil Antonio Felix da Costa, no celkový progres to neprinieslo. Tentoraz to na body skončilo 24:10 a výsledný súčet opäť stačil len na konečnú siedmu priečku.

Da Costa v tíme ostal a jeho novým kolegom sa stal Kamuj Kobajaši, ktorý jazdil v Hong Kongu, aby ho následne vymenil Tom Blomqvist a toho zasa na posledné štyri podujatia Stéphane Sarrazin. António Félix da Costa získal dvadsať bodov, zvyšné trio dovedna len štyri a tím obsadil posledné miesto.

Dodajme, že od sezóny 2017/18 tímu technicky vypomáhal aj nemecký gigant BMW, ktorý sa takto pripravoval na vstup v pozícii továrenského tímu. Ten v aktuálnej sezóne (2018/19) skutočne prišiel, ale spolupráca s Andrettim ostala zachovaná. Tím sa oficiálne volá BMW i Andretti Motorsport, nuž a monopost druhej generácie nesie označenie BMW iFE.18.

Za pretekárov si BMW vybralo Da Costu a Alexandra Simsa, nuž a vo vedení tímu Michaela Andrettiho (výkonný riaditeľ) doplnil šéf BMW pre motoršport Jens Marquardt.

Mohlo by vás zaujímať