Sobotňajšia ePrix Marakéša, ktorá bola druhým podujatím sezóny 2018/19, priniesla mimoriadne atraktívne dianie. Všetko sa to začalo už v prvej zákrute, kde sa úradujúci majster sveta Jean-Éric Vergne z tímu Techeetah pustil do tak trochu bezhlavého útoku na lídra Sama Birda. Doplatil na to hodinami a prepadom na posledné miesto.

„Bol som idiot,“ priznal Vergne, ktorý napokon solídne minimalizoval škody a skončil piaty. „Vždy sa pokúšam využiť ponúknuté priestory, ako som to v minulom roku spravil v New Yorku s Buemim, ale tentoraz sú tie autá o niečo iné. Do Sama som pochopiteľne nechcel vraziť a nechcel som mu zničiť preteky. Nechcel som zničiť ani svoje preteky a dostať nejaký trest, ktorý by sa mi preniesol do tých ďalších. Aj preto som sa natlačil úplne dovnútra a išiel do šmyku. Mal som len dve možnosti: buď nás oboch vyradím, alebo to spravím takto. Bola to však zbytočnosť, pretože som rozhodne mal rýchlosť na víťazstvo. Na lídrov z BMW som získaval čas napriek tomu, že som predbehol pätnásť áut!“

Bird na tento kontakt doplatil poškodením auta a postupne sa prepadal. Do cieľa nakoniec prišiel tretí, čo nebolo najhoršie. Jeho kolega z Virginu Robin Frijns skončil dokonca druhý. „Na rovinkách som sa potom necítil príliš konkurencieschopne, ale náš tím aj tak vybojoval úžasný výsledok,“ povedal Bird.

Okrem toho sme po štarte registrovali aj kontakt medzi Nelsonom Piquetom, Pascalom Wehrleinom a Lucasom di Grassim, ale aj medzi tímovými kolegami z HWA Stoffelom Vandoornom a Garym Paffettom. Wehrlein, Vandoorne a Paffett v dôsledku toho vypadli.

Situácia sa vyvinula tak, že na čele dlho jazdili dvaja jazdci BMW. António Félix da Costa viedol pred Alexandrom Simsom, ibaže tesne pred koncom sa zrodila ich nezmyselná kolízia. Sims sa pred siedmou zákrutou púšťal do útoku po vonkajšej strane, ale da Costa to vnútri nedobrzdil a v dôsledku toho skončil až v bariére. Sims síce pokračoval, avšak už to stačilo len na štvrté miesto.

„Ospravedlňujem sa. Bola to chyba, ktorú som zavinil ja,“ kajal sa da Costa. „Veľmi ma to hnevá, pretože sme prišli o víťazstvo, dokonca o dvojité víťazstvo. Aj keď by som nevyhral ja, tak by vyhral Alex a ja som mu v tom takto zabránil. Tím som obral o prvé a druhé miesto. Cítim sa veľmi zle. Alex bol rýchlejší – a hlavne v tom okamihu. V posledných pätnástich kolách získaval výhodu a mal vyššiu rýchlosť. Mal som to akceptovať a pustiť ho. Teraz mám chuť nájsť najhlbšiu jamu v Marakéši a zahrabať sa do nej.“

Sims bol pochopiteľne sklamaný, ale nechcel sa zbavovať zodpovednosti. Povedal, že celý tím BMW i Andretti Autosport si to mal lepšie odkomunikovať: „Musíme sa z toho poučiť a spolupracovať. V tom okamihu som mal o dosť viac energie ako Antonio, ale s tímom som to dobre nevydiskutoval. S Antoniom dobre vychádzame a nie je to o tom, že by sme sa mali rozkmotriť. Sme dobrí kamaráti. Poučíme sa a ideme ďalej.“

Po tejto situácii sa do vedenia dostal Jérôme D’Ambrosio z Mahindry, ktorému pomohla skutočnosť, že ďalších šesť kôl bolo na trati bezpečnostné auto. Keď to odišlo, musel sa ubrániť už len počas jedného kola a zvládol to. Tesne, ale predsa. Vybojoval svoje tretie víťazstvo vo Formule E, avšak len prvé, po ktorom sa postavil na najvyšší stupienok pódia. Tie predchádzajúce dostal do daru vďaka diskvalifikovaniu jeho súperov. Po štarte z desiateho miesta to pre neho malo obrovskú cenu.

„Boli to veľmi ťažké a neuveriteľne intenzívne preteky,“ sumarizoval Belgičan. „Aspoň takto som to vnímal zvnútra kokpitu. Vedel som, že sa môžem dostať do top 5; už v Rijáde som mal totiž úžasné pretekové tempo. Do karát nám zahralo hneď niekoľko vecí a víťazstvo pre tím znamená veľmi veľa. Vyplatila sa naša tvrdá práca. Teraz si užijeme krátku oslavu, ale zajtra pokračujeme v práci.“

Najbližšia ePrix sa uskutoční 26. januára 2019 v Santiago de Chile.