Virgin Racing patril medzi tímy, ktoré pomáhali „spoluzakladať“ Formulu E. V elektrickej sérii pôsobí od sezóny 2014/15; pôvodne bol označovaný len ako Virgin Racing, ale neskôr získal aj továrenskú podporu značky DS, ktorá patrí Citroënu. Táto kooperácia sa skončila po ročníku 2017/18 a následne začal vystupovať pod menom Envision Virgin Racing.

Za celým projektom stojí Sir Richard Branson, ktorý sa v rokoch 2010 a 2011 pokúšal presadiť aj vo Formule 1. Napokon si však uvedomil, že na kráľovskú triedu motoristického športu by potreboval obrovské množstvo finančných prostriedkov a ubral sa iným smerom. Treba však povedať, že elektrická séria sa k jeho pionierskym víziám hodí o niečo viac.

Virgin Racing do svojej prvej sezóny nasadil Sama Birda a Jaimeho Alguersuariho. Po pekingskom pódiu sa Bird na ePrix v Putrajayi tešil už aj z prvého víťazstva. Zdalo sa, že stajňa by mohla skončiť vysoko, ibaže potom prišlo slabšie obdobie a problém bol aj v tom, že Alguersuari sa Birdovi nedokázal vyrovnať. Získal len 30 bodov a jeho kolega 103, čo tímu vynieslo konečné piate miesto.

Alguersuari následne ukončil svoje pôsobenie v motoršporte a rozhodol sa, že sa už bude venovať len hudbe (vystupuje ako DJ Squire, pozn. red.). Na jeho miesto bol dosadený ďalší z bývalých mladíkov z kádra Red Bullu Jean-Éric Vergne; mimochodom mimoriadne uznávaný pretekár, ktorý bol vo Formule 1 v Scuderii Toro Rosso výkonnostne vyrovnaný Danielovi Ricciardovi.

Na konci sezóny 2014/15 Virgin oznámil, že bude využívať pohonné ústrojenstvo DS Automobiles a Bird s Vergnom dostali pre ďalšiu sezónu skutočne konkurencieschopné auto. Obaja pretekári napokon vybojovali po dve pódiá a získali 88, resp. 56 bodov, čo tímu vynieslo konečné tretie miesto. Sam Bird mnohokrát žiaril a pravidelne sa dostával do boja piatich najlepších kvalifikantov, ale v pretekoch spravil viacero chýb. Vergna však mal totálne pod kontrolou.

Jean-Éric tento tím opustil, odišiel do nového zoskupenia Techeetah a ako sa neskôr ukázalo, spravil dobre (v ročníkoch 2017/18 i 2018/19 získal majstrovský titul, pozn. red.). Citroën sa následne usiloval o to, aby na jeho miesto dosadil jedného zo svojich továrenských pretekárov, a tak sa aj stalo: vyvoleným bol José María López. Bird bol od svojho kolegu bodovo takmer dvakrát lepší a konečný súčet 190 bodov stačil na konečné štvrté miesto tímového poradia.

Sam Bird v stajni ostal aj pre sezónu 2017/18, ale opäť raz dostal nového partnera. Tentoraz Alexa Lynna. Skôr spomínaný pretekár bol znovu veľmi silný, dve podujatia vyhral, raz skončil druhý a trikrát tretí, pričom konečný súčet 143 bodov mu stačil na tretie miesto (druhý Lucas di Grassi získal len o bod viac, pozn. red.). Lynn naopak vôbec nepresvedčil a so sedemnástimi bodmi ostal hlboko v poli porazených. Tím ako taký nazbieral 160 bodov a skončil tretí.

Spoločnosť DS následne Virgin opustila a odišla za Vergnom do konkurenčného Techeetahu. Táto stajňa však z toho nevyšla zle, pretože sa dohodla s Audi a začala odoberať pohonné ústrojenstvo tejto značky. Novým kolegom Sama Birda sa stal Robin Frijns a Bird tentoraz okúsil trpkosť internej tímovej prehry. Začal síce dobre, v druhom podujatí skončil tretí, v treťom vyhral, ale potom prišla kríza a napokon z toho bolo až konečné deviate miesto. Frijns začínal o niečo pomalšie, ale nakoniec dvakrát vyhral a nebyť vypadnutia v druhých a tretích pretekoch od konca, mohol dokonca získať titul. Mal reálnu šancu, avšak nakoniec sa musel uspokojiť so štvrtou priečkou.

S oboma jazdcami však vládla spokojnosť a aj pre ročník 2019/20 si teda tím ponechal Sama Birda aj Robina Frijnsa.

Mohlo by vás zaujímať