Nová sezóna Formuly E začala poriadne divoko. Za nami je päť podujatí, ktoré sa postupne konali v Saudskej Arábii, Maroku, Čile, Mexiku a v Hong Kongu, pričom všetky priniesli iného víťaza z iného tímu; postupne sa tešili António Félix da Costa (BMW), Jérôme D’Ambrosio (Mahindra), Sam Bird (Virgin), Lucas di Grassi (Audi) a Edoardo Mortara (Venturi).

Pred jednotlivými pretekmi nie je možné takmer nič predpovedať. Vyvíjajú sa nečakane a do popredia zvyknú vyskočiť vždy iní piloti. Silné obdobie mal napríklad aj Pascal Wehrlein (Mahindra), ktorému smolne unikol mexický triumf a nebyť smoly, v Hong Kongu mohol zvíťaziť André Lotterer (Techeetah). Jeho kolegovi a úradujúcemu šampiónovi Jeanovi-Éricovi Vergnovi sa zatiaľ lepí smola na päty a v celkovom poradí je len jedenásty. Ale pozor: má toľko bodov, že už po najbližšom víkende by teoreticky mohol ísť do čela!

„Nemám žiadny problém,“ vyjadril sa Vergne pred blížiacim sa čínskym podujatím. „V Sanye začnem s čistou hlavou. Nemyslím na hnev z posledných pretekov, prípadne z posledných dvoch. Toto podujatie mi ponúka nové príležitosti a bude to fajn.“

Práve v tom, čo sme pred chvíľou spomenuli, je kúzlo súčasnej Formuly E. Priebežné poradie je neskutočne nabité a až sa nechce veriť, že líder má po piatich víkendoch „len“ 54 bodov, čo je priemer menej ako 11 bodov, aj keď v rámci jedného víkendu ich je možné získať až 29!

Na prvom mieste je Sam Bird, druhý D’Ambrosio má 53 bodov, tretí di Grassi a štvrtý Mortara majú po 52 bodov. Za nimi nasledujú da Costa (47) a Robin Frijns (43), pričom medzi kandidátov na titul musíme zaradiť aj mnohých ďalších jazdcov. V tejto chvíli je veľmi ťažké predpovedať, ako sa to vyvinie. Dôležitý bude každý bod.

Túto sobotu sa bude súťažiť v meste Sanya, ktoré má len okolo 550 000 obyvateľov čo je oproti mnohým čínskym miliónovým gigantom zanedbateľné číslo. Na tomto mieste sa ešte nepretekalo, ale Formula E sa istým spôsobom vracia domov, pretože jej kniha sa začala písať v roku 2014 v čínskom Pekingu.

Dodajme, že okruh v Sanye meria 2,236 kilometra, má jedenásť zákrut a jazdci po ňom budú krúžiť 45 minút plus jedno kolo. Podľa dostupných informácií by mal byť širší, ako to, na čo sme zvyknutí z ostatných mestských okruhov v tejto sérii.

„V pretekoch by sme mali mať problém s manažmentom energie – mal by byť výraznejší ako v predchádzajúcich podujatiach,“ povedal Alexander Sims zastupujúci BMW. „Malo by to byť náročnejšie a z pohľadu stratégie atraktívnejšie.“

Simsovi sa okrem toho pozdáva umiestnenie útočnej zóny na vonkajšiu stranu druhej zákruty. „Zdá sa, že je to dobré miesto a postará sa o zaujímavé strategické zauzlenia. Za zónou nasleduje dlhá rovinka, takže ten, kto aktivuje útočný režim (na danom mieste výrazne spomalí), na to doplatí stratou značného množstva času. Mohlo by to byť niečo podobné ako v Santiagu a Marakéši,“ dodal Sims.

Rozpis soboty 22. marca (uvádzame v našich časoch):

00:30 – prvý voľný tréning

02:35 – druhý voľný tréning

04:20 – kvalifikácia a následný boj „super pole“

06:00 – autogramiáda jazdcov

08:00 – štart E-Prix (45 minút + 1 kolo)

09:00 – pódiový ceremoniál

11:00 – uzatvorenie E-Village Allianz a ukončenie podujatia.

Súvisiace články

Susie Wolff a jej prvé víťazstvo

Čítať viac

Pascal Wehrlein v Čile príjemne prekvapil

Čítať viac

Prvé víťazstvo tímu Venturi

Čítať viac