Deväť dní, šesť podujatí, tri rôzne okruhy, ale len jeden majster sveta. Pred nami je najhustejší záver sezóny v histórii motoristického športu. Veľkolepé finále Formuly E v Berlíne, Tempelhofe.

Nesúťažilo sa viac ako päť mesiacov, veď doposiaľ tohto ročníka sa uskutočnili ešte 29. februára v Marakéši. Následne do všetkého prehovorila globálna pandémia, ktorá zastavila dianie v podstate na celom svete. Teraz to však príde a vo Formule E sa bude hrať ešte o 180 bodov.

Dejiskom záveru šampionátu bude bývalé berlínske letisko Tempelhof, na ktorom budú postavené tri rôzne okruhy. Ten prvý pre podujatia konajúce sa 5. a 6. augusta, druhý pre preteky v ôsmy a deviaty deň mesiaca, tretí pre dvanásty a trinásty augustový deň. A to všetko pre to, aby sa nenašiel pretekár, ktorému jedna verzia totálne sadne a ostatní nebudú mať šancu.

Vedúci predstavitelia série to spravili takticky a finálny výzor okruhov tímom a jazdcom predstavili len nedávno. Chceli zabrániť tomu, aby mali veľa času na prípravu a na nastavenie dokonalých simulácií.

„Robíme niečo, čo motoristický šport svetovej triedy ešte nikdy nezažil,“ povedal športový riaditeľ série Frédéric Espinos. „V skutočnosti ide o ďalší príklad toho, ako dobre dokáže Formula E reagovať na nové situácie a aká je inovatívna. Toto všetko je v našej DNA.“

„Celkovo nám išlo o to, aby sme tímom ich život čo najviac sťažili, obmedzili sme efektívnosť ich simulačnej práce a stratégie sme doslova vyhodili do vzduchu. Cítim, že divadlo, na ktoré sú fanúšikovia Formuly E už zvyknutí, bude vďaka týmto dodatočným premenným posunuté ešte o krok ďalej,“ dodal Espinos.

V najvýhodnejšej pozícii mieri do finále António Félix da Costa z tímu DS Techeetah, ktorý má na svojom konte 67 bodov. Druhý Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) ich má 56, tretí Alexander Sims (BMW i Andretti Motorsport) 46, ale kandidátov na titul je omnoho viac a mohli by sme ich menovať ešte hodnú chvíľu. Šancu majú všetci pretekári.

Tu treba pripomenúť, že v priebehu dlhej prestávky sa uskutočnilo aj niekoľko jazdeckých zmien.

Pascal Wehrlein opustil sedačku v Mahindre Racing a na jeho miesto bol dosadený Alex Lynn, ktorý pôsobil v pozícii vývojového jazdca Jaguaru. Po škandále z virtuálnych pretekov sa Audi zbavilo Daniela Abta, ktorý si však našiel miesto v tíme NIO 333 (nahradí tam Ma Qinghuu), nuž a Audi na jeho sedačku posadilo Reného Rasta. Brendon Hartley (GEOX Dragon) zasa uprednostní preteky WEC v Spa-Francorchamps a jeho pozíciu zaujme Sergio Sette Camara.

Program úvodnej dvojice pretekov:

STREDA, 5. august 2020

Prvý tréning 09:00 – 09:45

Druhý tréning 11:30 – 12:00

Kvalifikácia a boj o Super Pole 14:15 – 15:20

E-Prix Berlína 19:03 – 20:00

ŠTVRTOK, 6. august 2020

Tretí tréning 11:30 – 12:15

Kvalifikácia a boj o Super Pole 14:15 – 15:20

E-Prix Berlína 19:03 – 20:00.

Súvisiace články

V Berlíne sa nepredstaví ani Brendon Hartley

Čítať viac

Náhradníci pre posledné preteky sezóny

Čítať viac

Daniel Abt je späť

Čítať viac