Už túto sobotu 15. decembra sa rozbehne piaty ročník série Formula E. Súťažiť sa bude v meste Al Diriyah nachádzajúcom sa v bezprostrednej blízkosti hlavného mesta Rijádu. December je v tejto časti sveta druhým najchladnejším mesiacom, ale denné maximá sa napriek tomu vyšplhajú v priemere na takmer 22 stupňov. Ideálne podmienky pre pekné preteky.

Na štartovom rošte uvidíme najviac pretekárov v histórii tejto série. V hre je totiž už až jedenásť tímov, ktoré postavia celkovo 22 monopostov druhej generácie (Gen2). Tá je oproti prvej iná v tom, že stroje majú omnoho vyššiu výdrž a v priebehu pretekov už piloti nebudú musieť presadať do rezervných áut.

Nováčikom je tím HWA Racelab, ktorý ako predvoj továrenského Mercedesu nasadí silnú dvojicu Gary Paffett/Stoffel Vandoorne. Zmena sa týka aj Renaultu e.dams, z ktorého bude Nissan e.dams a nová je aj plná továrenská podpora BMW pre tím BMW i Andretti Motorsport.

Výraznú posilu získal tím Venturi, ktorý je vedený Susie Wolffovou; tej sa podaril husársky kúsok v podobe angažovania ostrieľaného Felipeho Massu, ktorý bude kolegom Edoarda Mortaru. Obhajcom titulu bude ďalší skúsený jazdec Jean-Éric Vergne, ktorý v minulosti pôsobil aj vo Formule 1.

Okrem nového auta bude v hre aj ďalšia novinka: preteky sa už nepôjdu na stanovený počet okruhov, ale na 45 minút + jedno kolo. Spomínaný Vergne naznačil, že to nemusí byť ideálne: ak si totiž autá počas prípadnej dlhej jazdy za bezpečnostným vozidlom ušetria energiu, potom ju už vôbec nebudú musieť manažovať a pôjdu absolútne naplno. A aj v jej manažmente bola zvláštnosť tohto šampionátu, pričom podujatiam to dodávalo iskru.

Ďalšou zaujímavosťou je to, že pretekári budú musieť využiť dva rôzne výkonnostné režimy. Jednak klasických 200 kW, ale jednak 220 kW, ku ktorým sa dostanú vďaka špeciálnemu „attack mode“, teda útočnému režimu. Počet nutných aktivácií tohto režimu a ich trvanie oznámi FIA až hodinu pred štartom pretekov!

V platnosti ostane aj tzv. FanBoost, teda získanie dodatočnej energie o maxime na úrovni 100 kJ, ktorú je možné využiť vo výkonnostnom rozpätí medzi 240 a 250 kW. Zmenou je však to, že na rozdiel od troch jazdcov, ktorí sa z tejto podpory tešili doposiaľ, ju po novom dostanú piati. Využiť ju budú môcť kedykoľvek po 22. minúte pretekov.

Nuž a opomenúť netreba ani svätožiaru, ktorou budú autá druhej generácie vyzbrojené, či biometrické rukavice. Vďaka ním „potečie“ k lekárskemu tímu v reálnom čase množstvo potrebných informácií, ktoré bude možné využiť pri prípadnom ohrození zdravia jazdca.

Rozpis soboty v Al Diriyah (uvádzame v našich časoch):

5:00 – prvý voľný tréning

7:05 – druhý voľný tréning

8:00 – otvorenie E-Village Allianz

8:50 – kvalifikácia

9:35 – boj o SUPER POLE

11:10 – autogramiáda jazdcov

13:00 – štart E-PRIX

14:00 – pódiový ceremoniál

18:00 - koncert OneRepublic

19:30 – koncert DJ David Guetta

21:00 – uzatvorenie E-Village Allianz a ukončenie podujatia.

Dodajme, že tréningy by mal odvysielať Facebook Formuly E, kvalifikáciu a preteky si budete môcť pozrieť na Eurosporte 2. Nuž a samotná E-Prix podľa všetkého pobeží aj na YouTube kanáli tejto série.