Vo Formule E pôsobí aj tím Dragon Racing. Ide o americkú pretekársku stajňu, ktorú registrujeme vo viacerých druhoch motoristického športu. V období rokov 2007 až 2014 bol Dragon v IndyCar, ale následne sa presunul do Formuly E. V novovytvorenej elektrickej sérii patril medzi pôvodné zoskupenia, ktoré tento šampionát „zakladali“.

Sídlom Dragonu Racing je kalifornské Los Angeles a keďže ide o najväčší svetový trh elektrických automobilov, je pochopiteľné, že toto zoskupenie malo o pôsobenie vo Formule E eminentný záujem. Operačné sídlo tímu je však aj vo Veľkej Británii na pretekárskom okruhu Donington Park. V tejto oblasti je totiž k dispozícii obrovské množstvo motoristického know-how.

Spomedzi zakladateľov tímu, ktorými sú Jay Penske a Stephen Luczo, bol za šéfa stajne vo Formule E zvolený skôr spomínaný Penske. Tomu sa v úvode pôsobenia mimoriadne darilo, pretože v prvej sezóne mu Jérôme d’Ambrosio a Oriol Servià, ktorého po štyroch podujatiach vymenil Loïc Duval, pomohli vybojovať konečné druhé miesto. Tím nazbieral 171 majstrovských bodov (113+16+42), šampióni z e.DAMS ich mali 232. Dragon mal vynikajúci záver ročníka, keď sa zo šiesteho miesta posúval čoraz vyššie a vyššie a v posledných pretekoch predstihol aj ABT. Síce len o šesť bodov, ale predsa.

V ročníku 2015/16 to už nebolo také ružové, aj keď v prvých pretekoch v Pekingu vybojovali rovnakí pretekári štvrté a piate miesto. Chýbala im však konštantnosť a nie všetky podujatia boli takéto pozitívne. V Punta del Este získali tretie a štvrté miesto, v Mexico City prvé a štvrté, nuž a na samý záver v Londýne opäť tretie a štvrté. Celkovo sa však jazdilo desať ePrix, no keďže to v ostatných bolo biedne, tím sa musel uspokojiť s konečným štvrtým miestom, aj keď jednobodová strata na tretí DS Virgin Racing bola dosť trpká. Spomedzi pretekárov bol opäť o niečo lepší d’Ambrosio, ktorý Duvala zdolal 83:60.

Aj v sezóne 2016/17 si tím ponechal rovnakú jazdeckú dvojicu, avšak po stránke výkonu to išlo dolu vodou. Stajňa si začala vyrábať svoje vlastné pohonné ústrojenstvo, ale kooperácia so spoločnosťou Faraday Future akosi nevyšla. Výsledkom bolo len ôsme miesto v tímovom šampionáte; d’Ambrosio získal trinásť bodov a Duval dvadsať.

Duvala to následne prestalo baviť a odišiel do DTM, pričom jeho miesto v tíme zaujal Neel Jani, ktorého po prvých dvoch podujatiach v Hong Kongu (v oboch skončil osemnásty, pozn. red.) nahradil José María López. Stajňa sa napokon v priebehu celej sezóny len trápila a jediným svetlejším okamihom bolo tretie miesto d’Ambrosia z Zürichu. Ten celkovo nazbieral 27 bodov a jeho kolega López štrnásť, čo tímu vynieslo len konečnú deviatu priečku.

Jérôme D’Ambrosio následne odišiel do Mahindry a jeho miesto zaujal talentovaný 21-ročný nemecký mladík Maximilian Günther predtým pôsobiaci vo Formule 3. Ani on, ani López a ani Felipe Nasr, ktorý Günthera vystriedal na tri podujatia, však nepresvedčili. Maximilian získal 20 bodov, José María 3, Felipe ani jeden. Tím skončil na predposlednom desiatom mieste.

Günther sa na to vykašľal a pred ročníkom 2019/20 si našiel miesto v BMW i Andretti Motorsport, López sériu opustil a začal sa koncentrovať na vytrvalostný šampionát WEC. Tím GEOX Dragon zamestnal dvojicu Brendon HartleyNico Müller.

Mohlo by vás zaujímať