Tím DS Techeetah absolvoval pred niekoľkými dňami testovací deň. Stalo sa tak na okruhu v Dreux ležiacom neďaleko od Paríža a od sídla tímu, ktorým je Satory. Cieľom bolo hlavne preverovanie nového pohonného ústrojenstva pre budúcu sezónu, ale aj akési omietnutie pavučín a zbavenie sa nadobudnutej hrdze.

„Nikdy som nemal lepší pocit,“ povedal Jean-Éric Vergne. „Toto je najdlhšie obdobie, ktoré som bez pretekárskeho športu kedy prežil. Dokonca ani prestávka medzi sezónami nie je taká dlhá, ako toto obdobie, pretože počas nej som stíhal aj WEC.“

„Nejazdiť tak dlho je pre pretekára ťažké, ale keď sa potom vráti za volant, všetko je opäť veľmi prirodzené. Prirovnal by som to k jazdeniu na bicykli; nikdy to nebude ľahšie, ale pôjdete rýchlejšie.“

Francúz mal veľkú radosť z toho, že opäť mohol stretnúť ľudí zo svojho tímu a spoločne mohli pracovať na problémoch, ktoré priniesol začiatok ročníka. V prvých troch podujatiach získal len štyri body, no potom pridal štvrté a tretie miesto, vďaka čomu je aktuálne so ziskom 31 bodov ôsmy.

Na lídra Antónia Félixa da Costu – mimochodom svojho tímového kolegu - stráca 36 bodov, ale keďže nás čaká ešte šesť podujatí, má šancu na obhajobu titulu. „Som presvedčený o tom, že máme veľmi silné auto a v Berlíne budeme mať všetky nástroje pre to, aby sme mohli poriadne bojovať. Testy prebehli veľmi dobre a s našim vývojovým programom sme všetci veľmi spokojní.“

JEV prezradil, že počas dlhej prestávky so svojim tímom pravidelne komunikoval prostredníctvom videokonferencií a prvých päť podujatí bolo dopodrobna rozanalyzovaných.

„Spolupracovať s inžiniermi je pre mňa fantastické, pretože majú schopnosť prichádzať so šialenými myšlienkami, z ktorých väčšinu je možné rozvinúť a napokon aj nasadiť. Je to kreatívny proces využívajúci logiku a je to obrovská zábava.“

„Celkovo ide o to, že predtým sme neprestajne cestovali, každé dva týždne sme sa len presúvali medzi hotelovými izbami, okruhmi a letiskami, no prvýkrát po desiatich rokoch som mal čas sám na seba. Oddychoval som a aj som premýšľal nad tým, čo všetko som dosiahol a čo ešte dosiahnuť môžem. Dva mesiace som bol na vidieku, kde to bol ozaj kvalitný čas s blízkymi priateľmi...“

„Keď sa potom uvoľnili cestovné obmedzenia, trénoval som na svojom motokárovom okruhu blízko Paríža,“ prezradil Vergne. „Aktuálne sa venujem špecializovanému fyzickému tréningu, pretože na reštart šiestej sezóny v Berlíne chcem byť čo najlepšie pripravený. Moja motivácia je väčšia, ako kedy bola.“

Jean-Éric Vergne mal v úvode sezóny aj smolu, trápili ho technické problémy a rovnako aj problémy s brzdami. Sám je zvedavý, aké to bude v Berlíne, má však dobrý pocit.

„Zlepšiť sa potrebujeme hlavne v kvalifikácii. V prvej polovici sezóny sa mi s týmto autom ťažko brzdilo a problémy mám už od okamihu nasadenia nového brzdného systému, ku ktorému prišlo na začiatku sezóny. Dúfajme, že v Berlíne to bude v poriadku. V pretekoch sme boli silní, ale mali sme aj veľa smoly. Verím, že šťastie sa otočí.“

„Podľa mňa nás ako jazdcov, ale aj mechanikov a inžinierov čaká najťažšie obdobie kariéry. Ten, kto týchto šesť podujatí zvládne najlepšie a bude najsilnejší, získa titul,“ dodal Jean-Éric Vergne.