Posledný súťažný víkend sezóny Formuly E, ktorý tvorili dve podujatia v New Yorku, priniesol poriadnu dávku napätia. V najlepšej východiskovej situácii do neho vstupoval Jean-Éric Vergne z tímu Techeetah, ktorý mal na svojom konte o 23 bodov viac ako zástupca DS Virgin Racing Sam Bird.

Ibaže ako to už býva zvykom, posledný krok je často ten najťažší. Vergnovi sa situácia skomplikovala po kvalifikácii, pretože tak on, ako aj jeho kolega André Lotterer, boli diskvalifikovaní. Softvérová chyba spôsobila, že prekročili výkonnostný limit a na štartovom rošte sa tak napokon postavili až na posledné dve priečky. Nedarilo sa však ani Birdovi, ktorý štartoval len štrnásty.

V pretekoch ukázal Vergne potrebnú trpezlivosť. Postupne získaval jednu pozíciu za druhou a cieľom prešiel na parádnej piatej priečke s menej ako päťsekundovou stratou na víťazného Lucasa di Grassiho. Druhý skončil jeho kolega z Audi Daniel Abt, čo toto zoskupenie výrazným spôsobom vrátilo do konštruktérskeho boja.

Pohár jednotlivcov sa rozhodol už v sobotu a Vergnovi napokon postačovalo piate miesto, za ktoré získal desať bodov. Bird skončil až deviaty a jeho bodový zisk predstavoval dva body. Rozdiel medzi nimi sa tak prehĺbil na 31 bodov, čo bolo z Birdovho pohľadu nezmazateľné manko. Francúz si teda nedeľné preteky mohol užiť a bola to pre neho akási spanilá majstrovská jazda.

Opäť podal parádny výkon a po štarte z tretieho miesta triumfoval. Jeho kolega Lotterer však skončil až deviaty a tím Techeetah tak neuveriteľným spôsobom prišiel o konštruktérsky titul: Audi totiž skončilo druhé a tretie, takže celkovo na body zvíťazilo 264:262! Je to doslova neuveriteľné, pretože po množstve technických problémov v úvode ročníka to na body bolo už 12:89. Lucas di Grassi v prvých štyroch pretekoch vôbec nebodoval, ale napokon predstihol aj Birda, zdolal ho 144:143 a skončil druhý.

„Áno, veril som, že titul získam aj po štarte z posledného miesta,“ vyjadril sa Vergne krátko po sobotňajších pretekoch. „Všetko sa deje z nejakého dôvodu. Keď som v Zürichu štartoval takmer posledný, tak som sa o Formule E naučil viacero vecí, ktoré som teraz v pretekoch využil. V úvode podujatia si ostatní možno mysleli, že to nezvládnem, pretože po piatich kolách som bol naďalej posledný... ale pravda je taká, že som mal o štyri či päť percent viac energie ako ostatní predo mnou. Potom som ju využil a predral som sa poľom.“

Skúsený pretekár úmyselne vypustil štart a vôbec nikam sa nehnal. Dokonca pred seba pustil aj tímového kolegu Lotterera a doslova sa len viezol. Nakoniec to s fantastickou taktikou dotiahol na piate miesto, ale nevedel, či to bude stačiť. Došlo mu to až v okamihu, keď pri ňom Lotterer po prejdení cieľom spomalil a gratuloval mu.

„Počas celých pretekov som bol pokojný, pretože som vôbec netušil, ako na tom som. Ani po odmávaní šachovnicovou vlajkou som to netušil. Ostal som pokojný a robil som len to, čo musím. Potom som videl Andrého, ako mi mával... asi to už videl na obrazovke. Ja som sa tam radšej nepozeral. Potom sa mi ozval Dario Franchitti (komentátor, pozn. red.) a cez vysielačku sa ma opýtal, aké je to byť majstrom sveta.“

Z veľkého úspechu mal obrovskú radosť. „Väčšie je asi už len získanie titulu v F1 – pravdepodobne. Nie je však na mne, aby som to súdil. Ale ak by som tam mal byť len ôsmy a sem-tam šiesty, tak to ma vôbec nelákalo. Svoju pozíciu v F1 s tým, čo mám dnes, neviem ani porovnať. Je to celkom iný svet,“ dodal Jean-Éric Vergne.