Vo Formule E budeme v blížiacej sa sezóne svedkami súboja nemeckých mohykánov Porsche verzus Mercedes. Do série vstúpia obe tieto automobilky, ktoré obe sa rozhodli staviť na inú formu prípravy.

Mercedes vyslal predvoj v podobe tímu HWA Racelab, prostredníctvom ktorého celý rok zbieral skúsenosti. Porsche na jeseň roku 2017 chvíľu spolupracovalo s Dragonom a neskôr uvažovalo o tom, že do stajne na určitú dobu pošle svojich ľudí, ktorí sa budú učiť, no napokon to nevyšlo.

Nepodarilo sa dohodnúť podmienky a nič z toho nebolo, no kompetentní z Porsche navštevovali preteky a všetko pozorne sledovali.

„Mercedes to potreboval spraviť tak, ako to spravil,“ skonštatoval pretekár Porsche André Lotterer pre e-racing365. „Nejazdili totiž v Le Mans s hybridmi a o elektrických autách sa potrebovali dozvedieť o niečo viac. Náš tím toho o elektrickej technológii vedel už viac. Vedel, ako to všetko kontrolovať a mapovať.“

„Stavili sme na dva odlišné prístupy a napokon treba zdolať všetkých ostatných, nie len konkurenta z rovnakej krajiny. Bude zaujímavé vidieť, ako sme všetci pripravení,“ pokračoval Nemec, ktorý má za sebou už dve sezóny vo Formule E.

Je presvedčený o tom, že mu to pomohlo nazbierať skúsenosti a bude môcť naplno predviesť svoje kvality. „Vo Formule E máme len malé okno, v rámci ktorého sa vieme postarať o rozdiel. Všetci máme rovnaké autá, výkon i batérie, ale v rámci toho malého okna sa stále dá spraviť dosť veľa. Najať Neela (Janiho, pozn. autora) a mňa, pričom obaja máme skúsenosti, bolo logické a podľa mňa aj rozumné.“

jean paul driot malý.jpg

Ďalšia zaujímavá myšlienka, ktorú Lotterer vyslovil, sa týkala náročnosti Formuly E. Nevie sa zbaviť pocitu, že na poli motoršportu táto séria ešte nie je dostatočne rešpektovaná a pochopená. Často je vraj podceňovaná.

„Nie dosť dobre sa chápe, aké ťažké to v skutočnosti pre jazdcov je. Tí, ktorí nás súdia, vôbec nerozumejú tomu, aké množstvo úsilia je potrebné vložiť do toho, aby sme tie preteky v tomto prostredí vôbec ustáli. Musíme ísť na limite a múry sú blízko, s tímom musíme komunikovať o množstve energie, zvládať žlté fázy i výjazdy bezpečnostného auta. A to všetko v priebehu 45 minút.“

„Všetko je to omnoho náročnejšie, ako na klasických okruhoch, kde je oveľa viac miesta. Neviem, či tomu všetci rozumejú a či to chápu. Celkovo to však isto nie je chápané správne, pretože pretekanie vo Formule E je super-ťažké. Asi ešte pár rokov potrvá, kým si všetci uvedomia, aké náročné to tu vlastne je,“ dodal André Lotterer.

Súvisiace články

Andre Lotterer

Čítať viac

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01 prvýkrát na trati

Čítať viac

Porsche potvrdilo jazdeckú dvojicu pre premiérovú sezónu vo Formule E

Čítať viac