Mahindra Racing je indický tím pôsobiaci v oblasti motoršportu, ktorý je vo vlastníctve výrobcu automobilov Mahindra & Mahindra. Je to vôbec prvý konštruktér z tejto krajiny, ktorý pôsobil v Moto GP (2011), ale od roku 2012 sme ho registrovali napríklad aj v národnom talianskom motocyklovom šampionáte. V roku 2014 potom prišiel aj krok k formulovému súťaženiu, pretože Mahindra začala svoje pôsobenie v sérii Formula E.

Toto zoskupenie patrí medzi zakladajúce tímy novej elektrickej série; bolo medzi desiatkou, ktorá v sezóne 2014/15 Formulu E rozbiehala. Súčasne je to jediná indická stajňa v tomto type motoršportu. V úvodnom ročníku jej s rozbehom pomáhal domáci jazdec Karun Čandhok s Brunom Sennom, ktorí dovedna získali 58 bodov (18+40), čo stačilo na konečné ôsme miesto.

Karun nepatril medzi najrýchlejších pretekárov a skôr sa začal presadzovať na komentátorskom poli. Tím to vycítil a následne ho nahradil Nickom Heidfeldom, ktorý bol synovcovi Ayrtona Sennu vyrovnanejším partnerom.

Od tejto sezóny si Mahindra vyvíjala vlastné pohonné ústrojenstvo, pričom v tomto smere spolupracovala so spoločnosťou Mahindra Electric. Monopost dostal označenie M2Electro a v tejto ére prišli aj prvé pódiá: Nick Heidfeld skončil v Pekingu tretí a Bruno Senna v Londýne druhý. Nemec nazbieral 53 bodov, Brazílčan 52 a tímu to stačilo na konečné piate miesto.

V sezóne 2016/17 Mahindra súťažila s autom M3Electro, ktoré ukázalo značnú konkurencieschopnosť. Dvakrát vyhralo kvalifikáciu, dvakrát zaznamenalo najrýchlejšie kolo pretekov a vybojovalo až deväť pódií. To už bol kolegom Nicka Heidfelda Felix Rosenqvist a neskôr spomínaný pretekár zaznamenal i prvé víťazstvo tohto tímu. Stalo sa tak v Berlíne.

Heidfeld získal celkovo 88 bodov a skončil siedmy, Rosenqvist sa so ziskom 127 bodov dostal na konečnú tretiu priečku. Sumárnych 215 bodov vynieslo Mahindru na tretiu pozíciu v hodnotení tímov. S jazdcami vládla spokojnosť a Mahindra si oboch ponechala aj naďalej.

Vstup do sezóny 2017/18 Mahindre vyšiel. Heidfeld skončil s monopostom M4Electro na úvod v Hong Kongu tretí a Rosenqvist druhé víkendové podujatie dokonca vyhral. Švédsky pretekár vyhral aj tretie preteky ročníka v Marakéši a v tých štvrtých v Santiagu de Chile bol štvrtý. Potom sa to však Mahindre začalo rúcať, prišli vypadnutia a priemerné výsledky, ale solídne štvrté miesto medzi konštruktérmi. Rosenqvist nazbieral 96 bodov, Heidfeld 42.

mahindra_small1.jpg

S výkonmi Nicka Heidfelda nevládla prílišná spokojnosť a vo veku 41 rokov bol odsunutý len do pozície vývojového jazdca. Nahradil ho jeho nemecký krajan Pascal Wehrlein, ktorý však kvôli záväzkom k Mercedesu a platnej zmluve s touto značkou (do 31. decembra 2018) nemohol absolvovať prvé preteky sezóny 2018/19 v Rijáde. V nich ho nahradil Rosenqvist, ktorý z tímu síce pôvodne odišiel a zamieril do stajne Chip Ganassi pôsobiacej v IndyCar, ale takto jednorazovo sa vrátil.

Kolegom Wehrleina bol Jerome D'ambrosio, ktorý má skúsenosti aj z F1; Belgičan bol v roku 2011 pretekárom Virginu a v roku 2012 absolvoval jedno podujatie s Lotusom. Celkovo to bolo také priemerné a Mahindra obsadila konečnú šiestu priečku. D’Ambrosio skončil jedenásty a Wehrlein dvanásty (na body 67:58), pričom vybojovali jedno prvé, jedno druhé i jedno tretie miesto. Wehrlein mohol okrem toho vyhrať v Mexiku, avšak tesne pred koncom mu došla energia a napokon bol aj potrestaný, čo ho nešťastne odsunulo až na desiatu pozíciu. Smola.

S oboma pretekármi bolo vedenie tímu spokojné a v stajni ostali aj pre sezónu 2019/20.

Mohlo by vás zaujímať