Jednou zo stajní, ktoré pôsobia vo Formule E, je aj NIO. Ide o čínsku značku, ktorá bola v roku 2014 v Šanghaji založená na výrobu luxusných elektrických a autonómnych automobilov.

Tento tím bol v predchádzajúcich sezónach známy ako China Racing Formula E Team a NEXTEV TCR Formula E Team, pričom jeho najväčší úspech prišiel už v prvom ročníku, keď sa Nelson Piquet mladší stal prvým šampiónom tejto série elektrických formúl.

Po Piquetovom boku sa v úvodnej sezóne vystriedali Ho-Pin Tung, Antonio García, Charles Pic a Oliver Turvey, no tým sa príliš nedarilo, a tak to stačilo len na konečné štvrté miesto tímového hodnotenia.

V ďalších dvoch rokoch vytvorili pevnú tímovú dvojicu Piquet a Turvey, no výkonnostne to už nebolo ono a stajňa obsadila len konečné deviate, resp. šieste miesto. Brazílčana prešla trpezlivosť a pred sezónou 2017/18 prestúpil do Jaguaru, aby ho v tíme následne nahradil Luca Filippi.

„Som presvedčený o tom, že s tímom sme v posledných dvoch rokoch povyrástli a dosiahli sme dobrý progres,“ povedal Oliver Turvey. „Celý tím mimoriadne tvrdo pracoval na aute pre štvrtú sezónu a počas testov som cítil, že pozitívnych zmien sa dočkalo šasi i pohonné ústrojenstvo.“

Napokon to však až také ružové nebolo a Turvey získal len 46 bodov (v Mexiku skončil na skvelej druhej priečke, pozn. red.), čo mu medzi jednotlivcami vynieslo konečné desiate miesto. Jeho kolega Filippi však bol omnoho horší a vybojoval len jeden jediný bodík.

Dodajme, že Turvey (ročník 1987) bol pred vyše dekádou považovaný za veľký pretekársky talent a v roku 2006 dostal ocenenie McLaren Autosport, vďaka ktorému obdržal šancu na otestovanie monopostu McLarenu. Napokon sa však na najvyšších poschodiach motoršportu nepresadil a jeho kariérnym maximom je víťazstvo na 24-hodinovke v Le Mans v triede LMP2, čo sa mu podarilo v roku 2014.

O dva roky starší Luca Filippi to po zisku titulu v talianskej F3000 (2005) dlhšie skúšal v GP2 a neskôr i v IndyCar a jeho maximom bolo druhé miesto v GP2 z roku 2011. „Je tu množstvo talentu a čistej technológie, takže z tohto kroku som nadšený,“ uviedol Filippi na margo Formuly E, no dlho sa z tohto progresu netešil.

Turvey si vďaka svojim výkonom udržal pretekársku sedačku, ale s Filippim už NIO nemalo trpezlivosť a tím ho nahradil Tomom Dillmannom. Ten vo Formule E nie je žiadnym nováčikom, pretože v predchádzajúcich dvoch sezónach sme ho videli v zoskupení Venturi. Celkovo zasiahol do desiatich ePrix, v ktorých získal 24 bodov. V minulosti sa tešil z majstrovských titulov v nemeckej F3 (2010) a vo Formule Renault 3,5 (2016). V GP2 bolo jeho maximom desiate miesto z roku 2013.

Mohlo by vás zaujímať