Pascal Wehrlein sa pred sezónou 2018/19 dohodol s tímom Mahindra pôsobiacim vo Formule E, ale malo to jeden háčik. Prvé podujatie v Rijáde musel vynechať, pretože bol zmluvne zviazaný s Mercedesom, ktorý konkurenčnému výrobcovi automobilov neudelil súhlas na využitie Wehrleinových služieb.

Ťažko povedať, o čo všetko išlo, ale v Mercedese pravdepodobne ostali zaskočení: Wehrleina možno chceli pre svoj tím HWA RACELAB, no skôr, ako tak stihli spraviť, už ten oznámil spoluprácu s Mahindrou. A je pochopiteľné, že strieborní mu potom neudelili výnimku na štart v prvých pretekoch ročníka.

Nemecký talent okolo toho nerobil veľké haló a v tichosti sa pripravoval na svoju premiéru, ktorá prišla v januári v Marakéši. V kvalifikácii obsadil siedme miesto, čo bol vzhľadom na identické autá, ktoré príliš nepoznal, pekný úspech. V pretekoch mohol dokonca vyhrať, pretože jeho tímový kolega a neskorší víťaz Jérôme D’Ambrosio bol po štarte až za ním, ale nevyšlo to: nie vlastnou chybou bol z ePrix vyradený a jeho účinkovanie trvalo len necelých 105 sekúnd!

Skutočná premiéra teda prišla až v Santiagu de Chile, kde bol Wehrlein opäť vynikajúci. Štartoval z druhého miesta a do cieľa prišiel na rovnakej priečke, čo je na absolútneho nováčika vskutku parádna vizitka. A mohlo to dopadnúť dokonca aj lepšie, avšak na konci pretekov sa mu začala prehrievať batéria a musel zvoľniť.

„Tím ma informoval o tom, že by som mal spomaliť a dávať si hlavne pozor na to, aby ma nikto neohrozil zozadu,“ prezradil Pascal Wehrlein. „Po stránke teplôt to totiž bolo kritické. Je to tak trochu škoda a v aute som cítil hnev.“

Bývalý pretekár Manoru a Sauberu v F1 stavil v čilskej horúčave na inú taktiku, ako jeho priami súperi. Jedno nasadenie „attack modu“ si pošetril na samý záver pretekov a takto chcel zdolať vedúceho Birda. Avšak proti bola enormná horúčava, ktorá sa podpísala aj na prehriatí batérie. Smola.

„Už som bol k nemu blízko a na vstupe do dvanástej zákruty som začal útočiť, ale tím mi povedal, že by som mal spomaliť, dávať si pozor hlavne na jazdcov za mnou a prísť do cieľa,“ vysvetľoval Wehrlein, ktorý sa vo svojom novom pôsobisku zatiaľ cíti veľmi dobre.

„Pre mňa je to nový začiatok a teším sa na nové výzvy, na celú novú kapitolu. Myslím si, že si rýchlo zvyknem, veď v posledných troch či štyroch rokoch som striedal sériu za sériou. Spoznal som mnoho áut, ktoré si vyžadovali rôzny jazdecký štýl.“

„Už od prvého stretnutia s Dilbaghom (Gillom, šéfom tímu, pozn. red.) som sa tu cítil vítaný. V tíme som jednoducho šťastný. Je to malá stajňa, ale všetci sú tu milí a tvrdo pracujú. Kvalita inžinierstva je veľmi vysoká, čo potvrdili už aj minulé roky: Mahindra bola vo Formule E vždy veľmi silná. Som šťastný,“ dodal Pascal Wehrlein.

Napriek vynechaniu jedného podujatia a rýchlemu vyradeniu v tom druhom stráca Wehrlein na aktuálneho lídra Sama Birda „len“ 25 bodov. Vôbec to nie je veľa, pretože počas jedného víkendu je možné získať až 29 bodov. Wehrlein je teda teoreticky v hre o titul!