Robin Frijns absolvoval pred týždňom v Paríži svoju tridsiatu ePrix. Vo Formule E sme ho v sezónach 2015/16 a 2016/17 registrovali v tíme Andretti Autosport, potom si dal ročnú pauzu a na scénu sa vrátil so stajňou Envision Virgin Racing.

Zdá sa, že pre obe strany to bolo dobré rozhodnutie, veď po ôsmich podujatiach ročníka sa 27-ročný Holanďan dostal do priebežného vedenia šampionátu. Trikrát síce vyšiel bodovo naprázdno, ale zvyšných päť podujatí mal veľmi silných a konzistentných, vďaka čomu vedie o bod pred ostrieľaným Andrém Lottererom.

„V Paríži to bol veľmi pamätný deň, na ktorý nikdy nezabudnem,“ uviedol pretekár z Maastrichtu vo svojom blogovom príspevku pre e-racing365.com. „Odhliadnuc od toho, že som vyhral svoje prvé preteky Formuly E, môžem celkom otvorene povedať, že to boli najťažšie preteky mojej kariéry.“

Mohla za to skutočnosť, že sme zažili vôbec prvú daždivú ePrix. Znie to neuveriteľne, ale je to skutočne tak: v pretekoch Formuly E doposiaľ nikdy nepršalo. Jazdci tak mali problémy už od prvého tréningu, pričom sme boli svedkami viacerých nepríjemných havárií. „Vedeli sme, že dážď sa postará o mimoriadne ťažké podmienky a napokon to bude len o boji o prežitie,“ poznamenal Frijns.

„V kvalifikácii i v boji o Super Pole som odjazdil veľmi dobré kolo a po tom, ako boli obe Mahindry potrestané, som sa na štarte postavil na tretie miesto za dvojicu jazdcov Nissanu. Štartovali sme za bezpečnostným vozidlom, keďže jedna strana okruhu bola mokrá... v prvej chvíli som si nebol istý tým, či je to potrebné, ale napokon uznávam, že to bolo pre celé pole správne a férové rozhodnutie.“

„Rowland krátko po štarte havaroval, vďaka čomu som sa dostal na druhé miesto a dokázal som sa priblížiť Buemimu,“ pokračoval Frijns, ktorého súper následne aktivoval útočný režim a zrodil sa jeho prvý útok. Nedopadlo to však dobre a dvojica sa dostala do kontaktu. „Počul som, ako sa mi nosová časť odrela o asfalt a v jednom okamihu som sa skutočne bál, že mi uviazne pod autom.“

Prešlo niekoľko kôl a situácia sa stabilizovala, čo pretekára upokojilo. Ale len na chvíľu. „V tom totiž prišiel dážď! Je ťažké opísať, aké náročné bolo vôbec sa udržať na trati. V rôznych mlákach sme sa v podstate neprestajne šmýkali. Bolo chladno a jazdili sme akoby na ľade, pričom práve ja ako jazdec na prvom mieste som jednotlivé zákruty preveroval ako prvý. Potreboval som sa neskutočne koncentrovať. K tomu treba prirátať aj skutočnosť, že André bol tesne za mnou a človek s jeho skúsenosťami a inštinktom je tým posledným, koho za sebou v takej chvíli chcete mať.“

Počas žltých fáz, ktoré preteky na chvíľu de facto prerušili, si Robin Frijns mohol vydýchnuť, ale veľa pokojných období nezažil. Na konci pretekov mu nepomohol ani výjazd bezpečnostného auta, pretože prišiel o vybudovaný náskok. „Bolo to asi také, ako keby ma niekto chcel nejakým spôsobom preveriť vo všetkých možných scenároch!“

„Vyhrať svoje prvé preteky Formuly E v takýchto podmienkach bolo niečo neskutočné. Audi e-tron FE05 bolo brilantné auto a spoločnosti Audi Sport ďakujem za veľmi fajn balík. V dojazdovom kole sa mi podarilo získať aj vlajku Holandska a bolo super, že som ňou mohol z kokpitu mávať.“

„Po pretekoch sme to s tímom pekne oslávili, ale rýchlo som sa musel začať opäť koncentrovať. Tento víkend ma čaká DTM v Hockenheime a potom príprava na ePrix Monaka. Určite chvíľu potrvá, kým si to víťazstvo poriadne uvedomím. Hlavne preto, že išlo o také dramatické okolnosti,“ dodal Robin Frijns.

Súvisiace články

Prvé preteky v daždi vyhral Frijns

Čítať viac

Robin Frijns

Čítať viac

ePrix Francúzska - Paríž

Čítať viac