Šiesta sezóna šampionátu ABB FIA Formula E sa začne už v závere tohto týždňa. Súťažiť sa bude v Saudskej Arábii a Rijád si vybojoval právo na to, že v severozápadnej časti mesta zvanej Diriyah uvidíme hneď dvoje preteky; prvé sa uskutočnia v piatok 22. a druhé v sobotu 23. novembra. Fanúšikovia sa teda majú na čo tešiť.

Súťažiť sa bude na 2 494 metrov dlhom okruhu, ktorý tvorí 21 zákrut. Časť trate vedie cez historickú oblasť mesta, ale časť je umiestnená aj na miestach, kde mohli byť postavené obrovské tribúny, ktoré podľa organizátorov „pojmú desiatky tisícok fanúšikov“. K dispozícii bude aj koncertná aréna, ktorá bude centrom zábavy po večeroch.

V minulom roku pôsobilo v elektrickom šampionáte jedenásť tímov Envision Virgin Racing, Panasonic Jaguar Racing, HWA Racelab, GEOX Dragon, NIO Formula E Team, Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team, Venturi Formula E Team, Nissan e.dams, DS Techeetah, BMW i Andretti Motorsport a Mahindra Racing, no tentoraz sa dočkáme rozšírenia tejto zostavy. HWA Racelab sa zmení na Mercedes-Benz EQ Formula E Team a na scénu príde aj úplný nováčik TAG Heuer Porsche Formula E Team.

Okrem toho sa môžeme tešiť aj na nových jazdcov, medzi ktorými vyčnieva hlavne meno dvojnásobného šampióna WEC a bývalého pretekára Formuly 1 Brendona Hartleyho. Zaujímavé bude aj nasadenie nového šampióna Formuly 2 Nycka de Vriesa, ktorému dá šancu Mercedes. Okrem toho sú nováčikmi aj menej známi Nico Müller a James Calado, pričom na scénu sa vráti Ma Qinghua, ktorý v predchádzajúcich rokoch absolvoval už niekoľko pretekov.

Celkovo päť tímov si ponechá rovnaké jazdecké obsadenie, ako v minulom roku. V Audi budú naďalej jazdiť Daniel Abt a Lucas di Grassi, vo Virgine Sam Bird a Robin Frijns, v Mahindre Jérôme d’Ambrosio a Pascal Wehrlein, v Nissane Sébastien Buemi a Oliver Rowland a vo Venturi Felipe Massa a Edoardo Mortara.

Pretekárov čaká aj niekoľko zmien pravidiel, na ktoré si budú musieť čo najrýchlejšie zvyknúť. Pri aktivovaní útočného režimu (Attack Mode) dostanú po novom o 10kW výkonu viac, ako doposiaľ, teda 235 kW. Ak bude na okruhu vypísaná celková žltá fáza, systém nebude možné aktivovať a rovnako ho nebude možné aktivovať počas výjazdu bezpečnostného vozidla; toto možno na prvý pohľad neznie príliš logicky, ale ide o to, aby museli jazdci systém aktivovať len vtedy, keď kvôli vyjdeniu mimo trate (v záujme jeho zapnutia) môžu reálne stratiť pozície. Pod žltými vlajkami alebo za bezpečnostným vozidlom by ich stratiť nemohli.

Ďalšia zaujímavá vec sa týka toho, že za minútu výjazdu bezpečnostného auta, prípadne jazdy pod žltými vlajkami, jazdec príde o 1kWh energie. Doposiaľ toto pravidlo neplatilo a ak sme mali viacero výjazdov safety caru, pretekári mali ku koncu podujatia prebytok energie a jej spotrebu nemuseli nijak „manažovať“.

Malou zmenou prešiel aj bodovací systém, pretože po novom dostane bod aj najrýchlejší jazdec jednotlivých kvalifikačných skupín. Držiteľ pole position dostane tri body a jazdec s najrýchlejším kolom v pretekoch ešte jeden bod. Inak bude platiť systém 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Časový harmonogram na piatok a sobotu (v našich časoch):

08:00 - otvorenie E-Village Allianzu

09:00 – kvalifikácia a boj o Super Pole

13:00 – Diriyah E-Prix

14:00 – pódiový ceremoniál

18:00 – koncerty

21:00 – uzatvorenie E-Village Allianzu a ukončenie programu.

Súvisiace články

Nové testy pre sezónu 2019/2020

Čítať viac

ePrix Saudskej Arábie

Čítať viac

Envision Virgin Racing

Čítať viac