Porsche patrí medzi najúspešnejšie a doslova najlegendárnejšie značky histórie motoršportu. Na rozdiel od Ferrari či Mercedesu sa nikdy príliš nepúšťalo do dobrodružstva zvaného Formula 1, ale skôr hľadalo iné cestičky. Výrazne sa presadzovalo hlavne medzi športovými automobilmi a v pretekoch na dlhé vzdialenosti.

Porsche má na svojom konte devätnásť víťazstiev na 24-hodinovke v Le Mans, čo je viac, ako ktorákoľvek iná spoločnosť – druhé Audi ich má trinásť, tretie Ferrari deväť. Značky ako Porsche 917, 911 Carrera RS či Porsche 935 turbo sú legendárne pretekárske stroje, avšak úspešné boli aj modely ako 936, 956 či 962 a napokon aj 919 Hybrid.

Nemecká spoločnosť sídliaca v Zuffenhausene bola pred pár rokmi najväčším svetovým výrobcom pretekárskych áut a v roku 2007 ich vyprodukovala až 275. Dlhodobo sa presadzovala vo WEC a v rokoch 2015 až 2017 vyhrala posledné tri 24-hodinovky v Le Mans, aby následne oznámila odchod z tohto typu súťaženia.

Kompetentní sa rozhodli, že chcú skúsiť elektrický šampionát Formuly E, do ktorého vstúpili počnúc sezónou 2019/20. Na scéne sa tak objavili spolu s Mercedesom, pričom súperiť môžu s ďalšími silnými značkami ako Audi, BMW, Jaguar či Nissan.

„Náš cieľ je vždy rovnaký: vyhrávať preteky,“ povedal riaditeľ Porsche pre motoristický šport Pascal Zurlinden. „Dobre však poznáme silu našich súperov, veď na scéne je desať výrobcov automobilov a do šiestej sezóny vstupuje dvanásť mimoriadne profesionálnych tímov. Máme pred nimi veľký rešpekt, ale na výzvu sa tešíme.“

Porsche do svojho prvého ročníka vo Formule E nasadilo Neela Janiho a André Lotterera.

Mohlo by vás zaujímať