Úvodná časť aktuálnej sezóny Formuly E sa do veľkej miery niesla v náhodnom duchu a vyhrávali pretekári, ktorí mali najviac šťastia. Postupom času sa to však mení a začína to vyzerať tak, že dopredu sa prediera skutočná kvalita. Takýto dojem navodila E-Prix Berlína, ktorá sa konala na bývalom letisku Tempelhof.

V kvalifikácii bol najlepší Sébastien Buemi z tímu Nissan e.dams, druhý najrýchlejší čas zaznamenal Stoffel Vandoorne z HWA Racelab, z tretieho miesta štartoval Lucas di Grassi z Audi a zo štvrtého Vandoornov kolega Gary Paffett.

Časový rozvrh berlínskeho víkendu (tréningy sa konali už v piatok, pozn. red.) mierne znevýhodnil pretekárov, ktorí súťažili v prvej a druhej kvalifikačnej skupine. Trať bola totiž ešte špinavá. Do boja o Super Pole z nich napokon postúpil len di Grassi a na túto „smolu“ doplatil napríklad majstrovský líder Jean-Éric Vergne, ktorý nakoniec skončil až deviaty (vďaka trestu Alexandra Simsa štartoval ôsmy, pozn. red.).

Zle dopadol aj druhý muž priebežného poradia André Lotterer, ktorý bol pred svojim kvalifikačným pokusom na trati za di Grassim a Vergnom a tesne nestihol vstup do ostrého kola. Brazílsky pretekár to spravil veľmi šikovne a dvoch konkurentov z Techeetahu úspešne brzdil, takže jeden z nich rýchlo vypadol. Lotterer bol pritom v piatok vôbec najrýchlejší.

V Tempelhofe bola postavená pomerne široká trať, na ktorej sa dalo dobre predbiehať. Di Grassi to využil už v treťom kole, keď sa v šiestej zákrute dostal pred Buemiho. Toho neskôr predstihol aj António Félix da Costa, ale svoju pozíciu si neudržal a Švajčiar sa vrátil na druhé miesto, ktoré mu už nikto nevzal.

Veľmi dobrý výkon podal majstrovský líder Jean-Éric Vergne, ktorý sa vďaka niekoľkým parádnym manévrom predral na konečnú tretiu priečku. Ukázal jazdecké kvality, ale potvrdila sa aj dostatočná efektívnosť jeho balíka DS Techeetah. Štvrtý skončil da Costa, piaty Vandoorne a šiesty Daniel Abt.

Lotterer, ktorému pred pretekmi patrilo priebežné druhé miesto, si pomyselný kalich horkosti vypil až do dna. E-Prix nedokončil kvôli technickému problému, podľa všetkého s batériou.

Medzi jednotlivcami tak vedie Vergne (102) pred di Grassim (96) a Lottererom (86), v tímovom poradí je prvý Techeetah (188), za ktorým nasledujú Audi (163) a Envision (137).

„Pre Audi to boli úžasné preteky,“ radoval sa víťazný Ludas di Grassi. „Boli to ozaj strategické preteky, počas ktorých sme museli šetriť energiu. Naše autá však boli veľmi efektívne a som šťastný. Tréningy sa konali o deň skôr ako kvalifikácia a bolo jasné, že v sobotu ráno bude trať špinavá. Myslel som si, že nebude možné kvalifikovať sa z prvej skupiny, ale podarilo sa. Stávajú sa aj prekvapenia a toto bolo veľmi príjemné.“

Jean-Éric Vergne hovoril o „zábavných“ pretekoch. „Súčasne to bola fantastická nápravná jazda. V piatok sme strácali viac ako sekundu a s autom som mal veľké problémy, no v priebehu noci to naši ľudia opravili. Do kvalifikácie som tak vstúpil s celkom novým autom, novými brzdami i novým pocitom. Nakoniec som však veľmi rád. Odchádzam odtiaľ s vedomím, že som odviedol maximum. Viac sa nedalo,“ usmial sa JEV.

V aktuálnom ročníku Formuly E nás čakajú už len troje preteky. V 22. júnový deň sa bude súťažiť vo švajčiarskom Berne, 13. a 14. júla sa zasa uskutočnia podujatia v New Yorku.

Súvisiace články

Lucas di Grassi

Čítať viac

ePrix - Nemecko

Čítať viac

Jean-Éric Vergne - víťazstvo v Monaku

Čítať viac