V deviatom podujatí sezóny Formuly E sa skončila neuveriteľná séria spočívajúca v tom, že každé preteky vyhral iný pretekár. Prvých sedem E-Prix vyhrali dokonca jazdci rôznych tímov, v ôsmej sa druhýkrát tešil rovnaký tím a v deviatej tieto štatistické hry definitívne ukončil obhajca majstrovského titulu Jean-Éric Vergne. Francúz si po triumfe v Číne pripísal aj víťazstvo v Monaku.

Ale poďme pekne po poriadku: všetko sa to začalo napínavou kvalifikáciou, v ktorej bol najrýchlejší Oliver Rowland. Z prvého miesta však štartovať nemohol, keďže z Paríža si priniesol trest v podobe straty troch miest na rošte: mohla za to jeho kolízia s Alexandrom Simsom. Na pole position sa teda postavil Jean-Éric Vergne.

Na druhé miesto na rošte sa mal posunúť Mitch Evans, ale nestalo sa tak. Porušil totiž pravidlá týkajúce sa boja o „Super Pole“ a plný výkon 250kW aktivoval skôr (o štyri desatiny sekundy, pozn. red.), ako to bolo dovolené. Komisári mu naparili trest v podobe desiatich trestných pozícií a na druhé miesto tak poskočil Pascal Wehrlein. Druhý rad na štarte obsadili Oliver Rowland a Felipe Massa, tretí Sébastien Buemi a Alexander Sims.

Ako vieme, v úzkych uličkách Monte Carla sa predbieha veľmi ťažko, čo Vergnovi napokon pomohlo. V predposlednom kole musel odolať útoku Rowlanda, ktorý sa zrodil v tretej zákrute, ale napokon to zvládol a vyhral. Sám povedal, že jazdil len toľko, čo potreboval.

Wehrlein prišiel o druhé miesto vlastnou chybou, keď v úvodnej fáze podujatia vyšiel v Sainte-Devote mimo optimálnej stopy, v dôsledku čoho ho predstihli Rowland s Massom. Na konci sme potom videli aj kontakt Massu s Wehrleinom, po ktorom však obaja mohli pokračovať. Na pódium sa tak dostala trojica Vergne, Rowland a Massa.

Komisári mali prácu aj po pretekoch. Zo šiesteho miesta diskvalifikovali Antónia Félixa da Costu, ktorý v záverečnej fáze podujatia nepovolene nasadil silnejší motorový režim (obhajoval sa tým, že omylom stlačil tlačidlo, pozn. red.). Nuž a o body prišiel aj pôvodne ôsmy Daniel Abt, ktorý dostal za kolíziu s Oliverom Turveym 33-sekundový trest ako ekvivalent prejazdu boxovou uličkou.

„Som neskutočne šťastný, že sa mi podarilo vybojovať prvé monacké pódium a súčasne aj víťazstvo, je to neuveriteľný pocit,“ tešil sa Vergne. „V pretekoch som to mal podľa mňa pod kontrolou. Keď som na to chcel šliapnuť, vedel som si vybudovať dostatočný náskok. Inžinieri ma následne informovali o tom, ako ďaleko je za mnou Oliver a podľa toho som zvoľňoval. Bolo to hlavne o tom, aby som ostal na trati a došiel do cieľa. Vedel som, že ak v správny čas zavriem dvere, tak sa predo mňa nedostane – jedine ak by prešiel ponad mňa. Cítil som sa veľmi sebavedomo.“

„Keď prídete na tento okruh, tak viete, že sa tu predbieha veľmi ťažko,“ sumarizoval Rowland. „Musíte sa pokúsiť maximalizovať kvalifikáciu a presne to sme aj spravili. Napriek strate troch miest som skončil druhý, čo je podľa mňa úžasné.“

Tretí Massa mal veľký problém s energiou, ktorá mu dochádzala a Wehrlein sa na neho nepríjemne lepil. Dvojicu napokon v cieli delilo len 178 tisícin sekundy. „Počas celých pretekov som musel manažovať spotrebu energie,“ priznal Brazílčan. „V poslednom kole som jej však musel využiť až veľmi veľa a Wehrlein si ušetril myslím o percento viac. Už do mňa pri boji dokonca vrážal, trafil ma hneď niekoľkokrát. Do cieľa som už prišiel úplne bez energie, posledný zvyšok som minul 150 metrov pred cieľom, ale už nemal dosť času na to, aby ma predstihol.“

Víťazný Vergne sa s počtom bodov 87 dostal aj do priebežného majstrovského vedenia. André Lotterer je však v tesnom závese, má 86 bodov. Tretí Robin Frijns má 81 bodov, za ním nasleduje dvojica 70-bodových pretekárov António Félix da Costa a Lucas di Grassi.

Najbližšia E-Prix sa uskutoční 25. mája v Berlíne.

Súvisiace články

Majster sveta Jean-Eric Vergne

Čítať viac

Jean-Eric Vergne

Čítať viac

ePrix Monaka

Čítať viac